HÍRHÍD | Tapolca Régió Hírportálja
2024. november 24.
//
Emma névnap

Huszárpróba az ajkai óvodában

2024. március 15. 9:15
Veol.hu
Nemzeti ünnepünk hetében Huszárpróba elnevezéssel tartottak sportos, mozgásos, néptáncos megemlékezést az Ajka Városi Óvoda Vizikék intézményegységében.

A próbán voltak gyorsasági, ügyességi, számolási feladatok, amit mindenki sikeresen teljesített, és ennek jutalmául minden jelölt huszárrá lépett elő  Fotó: Gyarmati László / NaplóA Huszárpróba gyakorlat 2010-es indulása óta sok szakember érdeklődését keltette fel. Erdősi-Török Dóra, a Tehetség Munkaközösség vezetőjének meghívására az érdeklődő óvodapedagógusok mellett a Veszprémi Szakképzési Centrum Szent-Györgyi Albert Technikum és Kollégium csecsemőgondozó szakos diákjai  vettek részt a szakmai napon. Egyed Melinda pedagógiai asszisztens elkészítette az ünnepi dekorációt, a huszárkalapokat, a díszes kokárdát, és Horváth Rozáliával segítették a koordinátorok munkáját. A huszárszerepet Brassai Beáta óvodapedagógus vállalta. Vezetésével a nagycsoportos toborzó fiúk csoportról csoportra járva gyűjtötték össze a huszárjelöltnek jelentkezőket. Közösen indultak az erőpróbára és a „várfoglalásra”. Két csapatot alakítottak, az egyik kék, a másik piros nyakkendőt kötött, majd kezdődött a játékos küzdelem. 

Erre az alkalomra Krützner Márta óvodapedagógus egy speciális, mozgásos programmal készült. A próbán voltak gyorsasági, ügyességi, számolási feladatok, amit minden jelölt sikeresen teljesített, és ennek jutalmául minden jelölt huszárrá lépett elő, büszkén viselve a huszárcsákót. Az újdonsült huszárokat a népviseletbe öltözött lányok tánccal, énekkel köszöntötték, és a Huszárpróba közös vigadalommal zárult. A táncot és a népi dalokat Major Beáta óvodapedagógus koordinálta és tanította be.

Balatinczné Németh Mónika, az óvoda általános igazgatóhelyettese kérdésünkre elmondta, hogy a Vizikék Óvoda mind a hat csoportjában a gyerekek játékosan ismerkednek a történelemmel, népünk hagyományaival, kiemelten a március 15-höz kapcsolódó eseményekkel. Fontos a nemzeti érzés, identitás erősítése, a „tartozni valahová érzés” megtapasztalása, a szülőföld, a nemzeti, családi és tárgyi kultúra értékeinek megismerése, ezen értékek szeretete és védelme. Mindezek nem velünk születettek, a közösséghez tartozás, érzelmi kötődés a nevelés során alakul ki, melyben nagy szerepe van a családnak, óvodának, majd később az iskolai nevelésnek. Ahhoz, hogy egy nemzet fennmaradjon, ismerni és birtokolni kell a közös nemzeti múltat, történelmi műveltséget, értékrendet. A jelen és a jövő elképzelhetetlen a közös múlt nélkül. 

Tisler Anna