A mozdonyok a műszaki átalakítás, sikeres hatósági engedélyeztetési eljárás után, várhatóan ősszel állnak forgalomba. Elsősorban a nyugat-magyarországi nagy utasforgalmú vonalakon, így többek között az északi Balaton-parton, Balatonfüred és Tapolca között láthatják az utasok a vonatok élén. Az első már úton van, a napokban érkezik hazánkba
A megnövekvő utazási igény és a járműhiány enyhítése érdekében a vasúttársaság folyamatosan dolgozik a tartósan bérelhető használt járművek üzembe állításán is – közölték. A dízelmozdonyokat korábban a Dán Állami Vasúttársaság használta távolsági InterCity forgalomban, onnan került a svéd Nordic ReFinance cég állományába, velük köt szerződést a MÁV–Volán-csoport leányvállalata, s az együttműködési megállapodás keretében veszik igénybe a mozdonyokat.
A vontató járművek jó műszaki állapotúak, megbízhatóságuk jóval meghaladja a jelenlegi állományét, rendelkezésre állási mutatójuk kiemelkedően magas. Korszerűnek mondható turbófeltöltésű dízelmotorjukat a General Motors gyártotta, a károsanyag-kibocsátásuk is kedvezőbb a hazai dízelmozdonyokhoz képest. A mozdonyvezető fülkéje ergonomikus és légkondicionált, valamint a mozdonyvezetők munkáját segítő visszapillantó kamerarendszerrel van felszerelve.
A mozdonyok az új arculatnak megfelelő külső fóliázást kapnak, s ellátják azokat a biztonságos közlekedéshez szükséges vonatbefolyásoló, illetve mozdonyfedélzeti berendezéssel.
Benkő Péter