A konferenciával kapcsolatban Kontrát Károly országgyűlési képviselő Facebook-oldalán úgy fogalmazott, a balatoniak tudják, hogy az északi és déli part közötti közlekedés nem mindig zökkenőmentes, ezért is volt fontos, hogy a Balatoni Fejlesztési Tanács létrehozza a fenntartható térségi mobilitási tervet. Hozzátette, a 2023 augusztusában benyújtott pályázat sikeres, így egy korrekt, gyors ütemű munka eredményeként megkezdődhet a közlekedési fejlesztés. Ez a stratégiai dokumentum a megvalósítás során érinti a vízi közlekedést, a Balaton
körbevonatozhatóságát, a vasút további villamosítását, valamint a helyi tömegközlekedés fejlesztését, fenntarthatóbbá tételét.
"Dolgozunk rajta, mert hiszünk benne, hogy a Balaton nem csak célpont, hanem élettér, és ezért a Balaton körül egységes, kiszámítható és fenntartható vasúti közlekedés megteremtése nem csupán közlekedéstechnikai kérdés, ez a térség versenyképességének, fenntartható turizmusának és a helyi közösségek életminőségének alapfeltétele" - írta Facebook-oldalán Navracsics Tibor.
A közigazgatási és területfejlesztési miniszter hozzáfűzte: "Az északi part villamosítása nem halogatható: ez a hiányzó láncszem ahhoz, hogy a tó körbeérjen, nemcsak térképen, hanem valós mobilitási lehetőségekben is. Ugyanígy kulcskérdés a balatoni térség úthálózatának fejlesztése is, hiszen az itt élők, dolgozók és vállalkozók számára az elérhetőség nem kényelmi, hanem gazdasági és társadalmi alapfeltétel."